Tips om je weerstand te versterken

Het is algemeen bekend dat het hebben van een goede weerstand erg belangrijk is. Je houdt gemakkelijker virussen en bacteriën buiten de deur, je voelt je fitter en je wordt minder snel ziek. Je immuunsysteem is continu op zoek naar deze indringers en is in feite het verdedigingsmechanisme van jouw lichaam. Alhoewel er altijd een kans bestaat dat je ziek wordt, is een goed afweersysteem essentieel. Onderstaande tips zullen jou helpen om je weerstand te versterken!

Tip 1: Rust nemen

Hoogstwaarschijnlijk ben je de hele dag druk bezig: werken, boodschappen doen, sporten, afspreken met vrienden of de kinderen verzorgen. Ook al krijg je hier veel energie van, het is ook erg vermoeiend. Schroom daarom niet om tussendoor even rustig te zitten en iets voor jezelf te doen. Lees bijvoorbeeld een goed boek of kijk je favoriete serie. Doe een bezigheid waardoor jij weer rustig wordt. Bovendien is genoeg slaap van belang. Probeer iedere nacht minstens zes tot acht uur te slapen. Een slaaptekort heeft niet alleen een negatieve invloed op jouw humeur, maar ook op jouw vatbaarheid voor ziektes. Slaap dus voldoende!

Tip 2: Zorg voor goede hygiëne

Het afgelopen jaar heb je waarschijnlijk nog nooit zo vaak je handen gewassen als daarvoor. Is het je wel eens opgevallen hoe vaak je je gezicht aanraakt zonder dat je je handen hebt schoongemaakt met water en zeep? De meeste virussen en bacteriën worden overgedragen via je handen door je mond, ogen en oren. Zorg dus dat je je gezicht zo min mogelijk aanraakt met ongewassen handen! 

Tip 3: Eet gezond en gevarieerd 

Je bent vast wel bekend met de Schijf van Vijf: goed, gezond en gevarieerd eten. Het is voornamelijk belangrijk om genoeg groente, fruit, vette vis, noten, peulvruchten en volkorenproducten te eten. Probeer ook zoveel mogelijk te variëren met groente: zorg voor wat kleur op je bord! Als je afwisselend eet, ben je er vrijwel zeker van dat je alle benodigde vitamines binnenkrijgt. Is dat niet het geval? Dan is vitamines kopen een goede optie. Onder andere vitamine A, vitamine B12, vitamine C, maar ook ijzer en zink helpen om je weerstand te verbeteren. Kijk eens op curesupport.com voor meer informatie. 

Tip 4: Beweeg genoeg

Al kleine veranderingen in je dagelijks leven maken een groot verschil. Pak bijvoorbeeld eens wat vaker de fiets in plaats van de auto, neem de trap in plaats van de lift en maak iedere dag een ommetje. Genoeg beweging heeft namelijk een positief effect op jouw immuunsysteem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *