Coronakilo\’s kwijtraken

De coronapandemie heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven. We moeten thuis werken, thuis blijven, zo min mogelijk reizen, en vergaderen en studeren gaat allemaal online. Dat is mentaal geen feestje. Maar ook fysiek is het bij veel mensen duidelijk te merken. Men heeft namelijk moeite met zijn of haar eetpatroon aan te passen. En dat houdt in dat we met zijn allen dezelfde hoeveelheid voedsel eten als we deden toen we nog wel de deur uit mochten. Oftewel, we eten op dit moment meer dan we nodig hebben. Omdat we gewend zijn meer nodig te hebben van de tijd dat we nog wel naar ons werk mochten fietsen, bijvoorbeeld. Zie hier: de beruchte coronakilo’s. 

Eet bewust

Als je jezelf hierin herkent omdat je ineens ook een zwembandje begint te krijgen, of je favoriete broek niet meer past, treur dan niet. Extra kilo’s kunnen er ook gewoon weer af. De eerste stap kun je al zetten door je bewust te worden van wat je allemaal eet. Misschien eet je tussen je ontbijt en lunch bijvoorbeeld wel een kleine snack. Dat was misschien nodig toen je elke dag een half uur naar je werk toe fietste in de ochtend, maar nu je de hele dag op je bureaustoel achter je laptop zit is zo’n tussendoortje totaal overbodig. Skip die snack en zorg liever dat je gezond en voedzaam ontbijt. Probeer weinig suiker te eten in de ochtend, want van suiker krijg je sneller weer trek en dan is het lastiger vol te houden tot de lunch. 

Afvallen

Ben je echt een beetje te dik geworden naar je gevoel, dan wil je er wat kilo’s af krijgen. Dit kan het beste routinematig. Je hebt 2 keuzes: meer sporten of gezonder eten. En dit werkt eigenlijk het beste in combinatie. Bijvoorbeeld een slim diethelpt je om je eetroutines aan te passen naar een gezonder ritme. Daarnaast is het sowieso aan te raden om wat vaker te bewegen. Vind je afvallen dieet lastig, dan kun je altijd eerst eens aankijken wat het met je lichaam doet als je bijvoorbeeld elke ochtend een half uurtje gaat wandelen voor je ontbijt. En dat zal trouwens ook wonderen doen voor je humeur!

Gezonder leven

Naast een gezond lichaamsgewicht, zijn voldoende beweging en een gezond eetpatroon ook nog eens een goede natuurlijke manier om je weerstand te verhogen. Zo sla je twee vliegen in één klap, en in deze tijd is dat toch mooi meegenomen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *